Vaashi-recensie: dit op de rechtszaal gebaseerde relatiedrama van Keerthy-Tovino zit goed in elkaar

Geregisseerd door acteur Vishnu Raghav en met in de hoofdrollen Keerthy Suresh en Tovino Thomas als advocaten, zit ‘Vaashi’ vol en levert geweldige prestaties.

Vaashi niet slepen, niet teveel stilstaan ​​bij zijverhalen, maar direct ter zake komen. De film heeft, net als de rechtszaal waarin hij zich voornamelijk afspeelt, in korte tijd veel te vertellen. Keerthy Suresh en Tovino Thomas, die verdedigers spelen, zorgen voor een interessante deal. Dit is niet helemaal een nieuw thema – partners in het leven moeten voor de rechtbank duelleren. Maar het ritme van de film en de behandeling ervan door Vishnu Raghav, een acteur die zijn eerste speelfilm maakt, is te waarderen.

Introducties gebeuren vrij snel – Tovino als Ebin Mathew, een worstelende advocaat zonder kantoor, Keerthy Suresh als Madhavi Mohan, een junior advocaat die niet serieus wordt genomen, en Baiju, in een geweldige uitvoering, als mentor voor beiden. Behalve een beetje cameravertraging bij het tonen van hun gezichten, lopen de hoofdpersonen zonder poespas het verhaal in en laten hun persoonlijkheden doorschemeren in hun reacties en korte uitbarstingen. Madhavi, je realiseert je, is de meest serieuze, behoorlijk gefocust op haar werk, weinig glimlachend en zeer expressief over vrouwenrechten. Keerthy is hier geweldig, subtiliteit lijkt haar sterkste punt te zijn. Ebin is meer ontspannen, neemt de dingen nogal licht op, maar is behoorlijk egoïstisch als het op werken aankomt – een rol die bijna op maat is gemaakt voor Tovino.

Uit de titel – die koppigheid betekent – ​​raden we waar het verhaal heen gaat. Er ontstaat een zaak en Ebin en Madhavi vechten voor de rechtbank, waarbij de ene de kant van de indiener kiest en de andere die van de verdediging. Daarvoor maken we kennis met hun twee families, liedjes (muziek van Kailas Menon) die slim zijn gebruikt om het verhaal vooruit te helpen. Er zijn geen ongemakkelijke scènes of speciaal gecreëerde momenten voor het paar om hun gevoelens te uiten. Het is toegestaan ​​om uit te stappen in de mainstream, wanneer een grappige tactiek van Ebin om erachter te komen Madhavi’s geest uit elkaar valt.

Zie: Filmtrailer

Madhavi komt steeds meer over als een carrièregericht persoon, niet helemaal klaar voor de snelheid waarmee hun relatie snel verandert in een huwelijk en gezinnen erbij betrokken raken. Ebin, die officier van justitie werd met de hulp van zijn zwager (in-form Rony David), blijft gemakkelijk in de omgang, maar probeert het gezin en iedereen op de foto gelukkig te houden. Dus de bruiloft vindt plaats, zelfs als de zaak die hen in de rechtbank tegenwerkte, met ijver voortduurt. Je vraagt ​​je af waarom ze door zouden gaan met het huwelijk als ze elkaar zo duidelijk naar de keel vliegen en persoonlijke bespottingen maken in de rechtszaal. Ondanks Ebin’s voortdurende aandringen op een strikte scheiding van het professionele en het persoonlijke, sijpelen de geschillen in de rechtszaal duidelijk door in hun leven.

De verhaallijn plaatst Madhavi, die altijd al een pleitbezorger is geweest voor vrouwenrechten, aan de kant van de beschuldigde in een verkrachtingszaak op grond van artikel 375 van het Indiase wetboek van strafrecht. Anu Mohan verschijnt als Madhavi’s cliënt, die wordt beschuldigd van seks met een vrouw nadat hij haar heeft laten geloven dat ze zouden gaan trouwen. Ebin, die ooit had gesproken over ‘arme mannen die ten onrechte in deals gevangen zaten’, wordt de advocaat van de vrouw. Misschien is het een truc om je te laten zien hoe professioneel ze allebei zijn, tegen hun overtuiging ingaan terwijl ze een zaak aanvechten. Of hoe competitief ze zijn, meer dan wat dan ook van elkaar willen winnen.

Hoewel de rechtszaalscènes en aan-en-uit persoonlijke uitwisselingen juist zijn geplaatst, verbinden ze niet genoeg met je om voor een van de advocaten te pleiten of veel om de uitkomst te geven. De verhaallijn, hoewel goed tempo, mist de diepte die je vast kan houden op de manier waarop forensische thrillers dat kunnen. Om eerlijk te zijn, het is meer een relatiedrama dan een thriller. Zelfs dan lijken de relatie en het snelle huwelijk, waarvan er één er niet eens klaar voor is, nogal gehaast en niet overtuigend. Het werkt als een interessant idee, goed tempo, script zonder drama, en doorspekt met geweldige uitvoeringen.

Disclaimer: deze recensie is niet betaald voor of in opdracht van iemand die betrokken is bij de serie/film. TNM Editorial is onafhankelijk van enige commerciële relatie die de organisatie heeft met producenten of enig ander lid van de cast of crew.