Heropanti 2 filmrecensie: Tiger Shroff acteert niet, Nawazuddin Siddiqui en Tara Sutaria acteerden

Film: Heropanti 2

Met: Tiger Shroff, Tara Sutaria, Nawazuddin Siddiqui

Regisseur: Ahmad Khan

Platform: theatraal

Beoordeling: 1.5/5

In de loop der jaren hebben we een patroon van recensies gevormd waarbij de eerste alinea is om kort te schrijven over het uitgangspunt van de film. Dit om het publiek een voorproefje te geven van wat de film te bieden heeft. Maar hoe zit het met films die geen script hebben? Dit is iets waar we over moeten nadenken, omdat de meeste Hindi-films tegenwoordig zelfs geen concreet plot hebben. Een daarvan is Heropanti 2, geregisseerd door Tiger Shroff, Tara Sutaria en Nawazuddin Siddiqui.

De regisseur van Ahmed Khan heeft geen script. Het is gewoon het hoogtepunt van een paar actieblokken verweven met willekeurig doordrenkte liedjes (die vaak geen context hebben in de filmwereld), humor en een beetje romantiek en emotie. Aangezien er geen verhaal in de film zit, is het het beste om de film te beoordelen op wat je op het grote scherm hebt gezien. Heropanti 2 positioneert zichzelf allemaal als een actiefranchise, maar de actiescènes zijn slecht geschoten en gechoreografeerd. De stunts zonder spanning of hoogtepunten, maar in plaats daarvan een presentatie van Tiger die van plaats naar plaats springt. De acteur heeft de vonk om het nooit eerder vertoonde te doen, maar hij heeft een regisseur nodig die zijn talent optimaal kan benutten door andere pacingvereisten te verwerven, in plaats van alleen zijn actiebeeld te exploiteren, geen andere opvulling.

Van Heropanti tot Heropanti 2, Tiger wordt eentonig en voert dezelfde vorm van actie uit, met een bijna vergelijkbare reeks uitdrukkingen. Het volgende element in Heropanti 2 is humor (althans dat dachten de makers), en het is erg ongrappig. De komische sequenties van de film zijn zo sterk dat ze na een tijdje in de irritante ruimte terechtkomen. Hoewel een deel van de dialogen misschien beter in de komische ruimte met betere acteurs terecht was gekomen, zorgen Tiger en Tara Sutaria ervoor dat ze allemaal plat vallen. Hoe minder we over romantiek praten, des te beter, want deze Ahmed Khan-film heeft een van de vreemdste romans in de filmgeschiedenis van het Hindi. De climax van Heropanti 2 is een directe spin-off van de debuutfilm van Sajid Nadiadwala, Kick. We maken geen grapje, het is een slechte replica van de hoogtijdagen van Kick.

Over de muziek van AR Rahman gesproken, de componist slaagt er niet in om ook maar één fatsoenlijk nummer te geven, laat staan ​​een goed nummer. Zelfs de populaire Whistle Baja uit het eerste deel is slecht nagemaakt voor het vervolg. De muziek van Heropanti past niet eens in het filmuniversum en de liedjes verschijnen uit het niets op het scherm. De emoties zijn oppervlakkig en er wordt weinig tijd geïnvesteerd in het creëren van de interpersoonlijke band van alle personages. Sommige van Rajat Arora’s meer dan levensgrote dialogen hebben de vonk, maar het moest worden geleverd door een betere acteur.

Wat de prestaties betreft, probeert Tiger Shroff niet eens te acteren in deze. Hij was erg goed in oorlog en liet zelfs zijn vijandige kant zien, maar hier slaapwandelt hij een groot deel van de film. Waarschijnlijk is dit het geval wanneer de regisseur zich in de aura van de ster bevindt en hem niet genoeg pusht om zelfs maar één keer te acteren. Hij heeft het potentieel om het goed te doen, maar het is tijd voor hem om afstand te nemen van choreografen en te werken met echte regisseurs die een andere kant van hem kunnen verkennen terwijl de meer dan levensgrote uitstraling intact blijft. Oorlog was een perfect voorbeeld van een regisseur die het potentieel van Tiger volledig benutte. Tara Sutaria slaat meteen de handen ineen. Het is triest dat ze, na in het begin belofte te hebben getoond, valt bij elke film die voorbijgaat. Om een ​​komische draai aan haar karakter te geven, is ze gedwongen om hardop te schreeuwen onder dekking van humor. Nawazuddin Siddiqui is een goede acteur, maar in Heropanti 2 heeft hij het naar een hoger niveau getild. Hij is niet dreigend of eng als Laila, maar verschijnt als een vroege parodie-kopie van een van zijn favoriete negatieve personages uit Kick. Net als Tara speelt zelfs Nawaz meteen.

Kortom, het maken van een commerciële film is ook een kunst, en Heropanti 2 is een kunst gemaakt zonder een echt artiestenalias. regisseur. Het mist alles wat een “echte commerciële film” rechtvaardigt: heldhaftigheid, spanning, romantiek, emotie, komedie en actie. Het is ook tijd voor Tiger om op de resetknop te drukken en weloverwogen keuzes te maken in de actieruimte.