Eagles All-22 filmrecensie: Jordan Davis zal enorm belangrijk zijn in de verdediging

Nu de NFL Draft van 2022 voorbij is, is het tijd voor een aantal bioscopen in de rookieklasse van dit jaar. Ik zal de komende weken proberen alle spelers en enkele UDFA’s te bereiken. Er zijn duidelijk een miljoen scoutingprofielen, dus dit is slechts mijn mening, maar ik heb geprobeerd om in principe alles wat ik zei te staven met filmclips. Ik heb veel van alle22 bekeken op een aantal rookies, maar ik kan die clips niet delen op mijn eigen Twitter-accounts (anders word ik misschien geblokkeerd), dus heb ik hier een paar andere accounts gebruikt. Laten we gaan!

Sterke punten

+ Indrukwekkende zijwaartse beweging en reikwijdte voor geweldige TD, kan externe runs stoppen. Hij is een geweldige verdediger van hardlopen.

+ Snelle voeten, beweegt als een veel lichtere man. De atletiek is niet van deze wereld voor iemand van zijn lengte.

+ Gewoon enorm frame en sterk anker.

+ Heeft echte kracht en zal de lijnwachter terugbrengen naar de quarterback, vooral in de zeldzame gevallen dat hij geen dubbel team vormt.

+ Kan de aanvallende lijnwachter ‘stapelen en gooien’ en ze er soms dom uit laten zien. Kan de aanvallende lijnwachter met waanzinnige kracht uit hem gooien

+ Heeft hij ooit een tackle gemist? Als hij je in handen krijgt, lijkt het voorbij.

+ Heeft een absurd vermogen om door gaten te schieten wanneer hij niet wordt gevraagd om te 2gap gezien zijn grootte.

+ Geloof het of niet, hij kan daadwerkelijk QB’s achtervolgen wanneer ze proberen om de structuur uit te spelen.

zwakke punten

Ter info – Veel zwakke punten zijn erg moeilijk op film te tonen, omdat ze niet te maken hebben met wat hij op het veld deed, maar eerder met wat we niet zagen.

– Zijn grootste zwakte is conditionering en of hij meer schoten aankan. We weten nu allemaal dat hij vorig seizoen slechts 38% van de snaps speelde en het is duidelijk dat we hem meer moeten spelen.

– Beperkte pass rush-bewegingen, kreeg geen kans om hem zijn verantwoordelijkheden te zien negeren en de quarterback op de 3e plaats aan te pakken.

– Krijgt niet zoveel constante innerlijke stuwkracht als men zou verwachten van een man van zijn grootte. Speel hoog en verlies soms de hefboomwerking.

wereldwijd

Jordan Davis is een absoluut fascinerende speler om naar te kijken en in de toekomst te projecteren. Jullie weten allemaal hoe atletisch hij is en hoe goed de statistieken zijn, we zullen hier niet in details treden. Ik wil me alleen concentreren op de band en wat ik van hem heb gezien.

Degenen die hem bekritiseren en hem een ​​vroege downhill-verdediger noemen, hebben volkomen gelijk. Hij kreeg gewoon geen kans om 3 . te spelenrd gestaag omlaag, dat is wanneer je de verantwoordelijkheden van de gaten in het rennende spel kunt negeren en echt achter de quarterback aan kunt gaan. Hij kreeg er gewoon de kans niet voor. Of het is omdat hij het niet kan of omdat hij niet zoveel snaps kan spelen vanwege een fitnessprobleem, ik weet het niet. Uit zijn tape kan ik echter niet geloven dat iemand met hun eerste stap en kracht niet kan bijdragen aan het haasten van voorbijgaande situaties die doorgaan.

Jordan Davis zal in de toekomst extreem (letterlijk) belangrijk zijn voor de verdediging van de Eagles. We weten dat Gannon veel met 2-hoge safeties wil spelen en we weten dat dit lichtere dozen betekent en dat zal ertoe leiden dat de overtreding de bal koppend. Daarom is het hebben van een baseline TD die een rol kan spelen bij het stoppen van de run zo belangrijk in de moderne NFL. Zelfs als Jordan Davis zijn pass nooit overhaast ontwikkelt en alleen speelt bij vroege downs, kan hij nog steeds absoluut essentieel zijn voor de vooruitgang van de Eagles.

Ik denk dat Davis in de NFL zal komen als een echt goede starter voor de eerste downs. Ik denk niet dat het lang zal duren voordat Davis wordt beschouwd als een elite verdediger in een vroeg stadium. Hij is niet het voltooide project en heeft coaching nodig, maar het talent springt eruit op film en je ziet duidelijk enkele elite-eigenschappen van hem, in termen van de snelheid en kracht van een man van zijn grootte.

Wat betreft het naar voren gooien van hem, ik denk dat hij de kans krijgt om op 3 . te spelenrd naarmate hij vordert in zijn loopbaan. Ik denk dat hij de kracht en snelheid zal hebben om aanvallende bewakers aan te pakken en ik denk dat teams hem onmiddellijk zullen willen verdubbelen, wat zal helpen andere verdedigende tackles vrij te maken en verdedigers EDGE aan de buitenkant te geven.

Davis is een van de meest opwindende verdedigingslinies in een paar jaar tijd in de competitie en ik vind het geweldig om hem te zien ontwikkelen voor de Eagles. Ik denk dat er legitieme zorgen zijn over hem als speler, vooral zijn gebrek aan speeltijd en of hij fysiek meer snaps aankan, maar het voordeel is erg hoog.