Sports

Carolina Hurricanes-coach Rod Brind’Amour beweert dat doelman werd gehinderd bij doelpunt in de 2e periode

Carolina Hurricanes-coach Rod Brind’Amour zegt dat de Boston Bruins een doelpunt van de scheidsrechters kregen toen zijn keeper interferentie een tweede periode score van aanvaller Jake DeBrusk niet ongedaan maakte.

“Ze zijn een te goed team om ze zomaar goals te geven. We hebben geen kans als dat gebeurt’, zei Brind’Amour na Game 4 van zondag in Boston’s TD Garden, een 5-2 Bruins-overwinning die hun eerste ronde serie op 2 bracht.

Met nog 1:16 te gaan in de tweede periode scoorde DeBrusk een powerplay-goal om de wedstrijd op 2 te zetten. Aanvaller Brad Marchand backhandde de puck naar Carolina-doelman Antti Raanta, die tevergeefs probeerde de puck te dekken. Er ontstond een handgemeen bij het net en uiteindelijk tikte DeBrusk de puck over de doellijn.

Replays toonden aan dat Raanta’s linkerpad was bewogen door een stick voordat het doelpunt werd gescoord, waardoor hij uit balans raakte. Het was onduidelijk of het de stick van DeBrusk of de stick van Carolina-verdediger Brett Pesce was die de doelman verdrong.

“Ik heb niet alles gedekt. Maar ik had het gevoel dat als je de keeper uit balans zou kunnen brengen en dan zou scoren, het een keeper zou moeten zijn”, zei Raanta. “Ik heb een goed gesprek gehad met de scheidsrechter. Het is wat het is.”

Brind’Amour koos ervoor om de uitdaging van een coach op het spel te gebruiken, maar het doelpunt bleef staan.

“Ik zou er mijn leven voor op het spel hebben gezet”, zei Brind’Amour. “Het is duidelijk – vooral het uitzicht dat we daarna zagen – dat” [the puck] is tussen zijn kussentjes en los. Maar de man kwam van de zijkant, duwt op zijn pads, squirt de puck en stopt hem erin. Het is een beetje anders als de man vooraan was gekomen en de puck had gespeeld. Je kunt de puck niet spelen als hij tussen zijn benen aan de zijkant zit en de zijdoelman neerslaan. »

De NHL legde de call uit door Regel 69.7 aan te halen, waarin staat dat “in een rebound-situatie, of wanneer een doelverdediger en aanvallende speler(s) tegelijkertijd proberen een losse puck te spelen, zowel binnen als buiten de crease, incidenteel contact zal zijn toegestaan, en elk doelpunt dat als resultaat wordt gescoord, is toegestaan.”

Carolina kreeg een late game penalty.Het bleek een kostbare gok te zijn, want centrum Sebastian Aho kreeg 51 seconden later een dubbele minor penalty voor bloedige Boston-captain Patrice Bergeron, waardoor de Bruins een 5-3 voorsprong kregen met nog 25 seconden te gaan in de wedstrijd. punt uit. Marchand scoorde het winnende doelpunt in slechts 44 seconden in de derde periode op de powerplay, net toen de spelvertragingstijd verstreken was.

Marchand had één punt (twee goals, drie assists) op elk van de vijf goals van de Bruins in de wedstrijd.

De late game penalty was een van de zes genomen door de Hurricanes in de tweede periode. Carolina nam acht kleine penalty’s in het spel voor een totaal van 18 minuten. De Bruins waren 2 voor 9 op het powerplay en gingen 12:10 met het manvoordeel in het spel.

“Het is duidelijk dat we de afgelopen twee wedstrijden te veel penalty’s hebben genomen. Het is gewoon een kwestie van discipline. Maar die jongens zijn echt goede hockeyspelers’, zei centrum Vincent Trocheck.

Game 5 keert dinsdagavond terug naar Raleigh. De Bruins zullen naar verwachting zonder topverdediger Charlie McAvoy zitten, die zondag het COVID-19-protocol van de NHL binnenkwam en Game 4 miste.

About the author

samoda

Leave a Comment